نوشته شده توسط : ihc

راه اندازی مرکز تماس چند سازمانی یا همان کال سنتر امروزه یکی از نیازهای اصلی و اساسی شرکت ها و سازمان های اداری و خدماتی به شمار می رود. نزدیک ترین و بهترین راه برقراری ارتباط برای مشتری همین کال سنتر است. حتی کاربران داخلی سازمان هم با استفاده از مرکز تماس می توانند ارتباطات موثری با بخش های مورد نظرشان برقرار کنند.

اما برای راه اندازی یک مرکز تماس کاربردی باید چه کرد؟ برای این کار روش های سنتی و نوین وجود دارد. در روش سنتی، پیاده سازی کال سنتر به صورت آنالوگ است و عموماً بر پایه سیستم ‌های مبتنی بر PBX  فعالیت می کند. این در حالی است که روش های نوین کاملا دیجیتال و مبتنی بر IP هستند. برای راه اندازی مرکز تماس یا همان کال سنتر مبتنی بر IP از استانداردها و راهکارهای تلفن VoIP استفاده می‌ شود. به منظور دریافت تخصصی ترین خدمات در این زمینه کافی است با واحد طراحی شبکه در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

مرکز تماس چند سازمانی

انواع مرکز تماس چند سازمانی

مرکز تماس Small Business

یکی از انواع مرکز تماس چند سازمانی، Small Business  است که بیشتر برای سازمان های کوچک کاربرد دارد. این نوع کال سنتر برای شرکت هایی مناسب است که تعداد پرسنل داخلی آنها از 20 نفر بیشتر نیست و نیاز به تمامی امکانات مرکز تماس های VoIP ، نظیر صف پاسخگویی، پاسخگوی درختی و هوشمند، ظبط مکالمات، ماژول نظر سنجی، پنل فارسی و تحت وب، قابلیت ارتباط با خطوط pri و سیپ ترانک و سیپ فون مخابرات و …… دارند. اگر مالک چنین کسب و کاری هستید و قصد دارید مرکز تماس سانترال قدیمی خود را با هزینه کم به مرکز تماس نوین VoIP تبدیل کنید، کال سنتر Small Business برای شما مناسب خواهد بود.

مرکز تماس Medium Business

Medium Business یکی دیگر از انواع مرکز تماس چند سازمانی است که استفاده از آن بسیار رایج و متداول است. شرکت هایی که چند شعبه داشته و به امکاناتی مثل ارتباطات VoIP  درون سازمانی، برقراری تماس تصویری بین شعب و برگذاری جلسات Online ، برگذاری کلاس های online  و کنفرانس های تصویری بین سازمانی نیاز دارند، می توانند از این کال سنتر استفاده کنند. لازم است بدانید که مرکز تماس  Medium Business با ساختار تلفنی مخابرات نظیر خطوط سیپ ترانک و … نیز سازگاری کامل داشته و ارتباط درون سازمانی و برون سازمانی را به بهترین شکل هماهنگ می کند.

مرکز تماس  Enterprise Business

کلاس دیگری از مرکز تماس چند سازمانی ، Enterprise Business نام دارد و برای شرکت های دارای بیش از 500 نفر پرسنل مورد استفاده قرار می گیرد. این کال سنتر به تمامی امکانات موجود در سیستم نظیر سرویس های Active/Passive ، سرویس Cluster ، Online communication ،  Erp Integration ، و … نیاز دارد. مثلا با استفاده از مرکز تماس سیسکو و سرویس های ماکروسافت، می توانید یک طرح کاربردی را در این کلاس اجرا کنید.

 

مرکز تماس چند مستاجری ویژه برج ها و پاساژ ها

پاساژها، برج های مسکونی و مجتمع های چند طبقه اداری نیاز به نوعی از مرکز تماس چند سازمانی دارند که خدمات ویژه ای را به مشتریان آنها ارائه دهد. امروزه مخابرات خطوط شهری بسیاری را در بسترهای مختلف به کاربران ارائه می دهد. FTTH  و  VDSL از جمله این بسترها هستند که در کنار سیستم هایی همچون سیپ فون و سیپ ترانک، نیازهای گسترده مراکز اداری و تجاری پر ظرفیت را برطرف می سازند.

کال سنتر مورد استفاده از چنین مراکزی باید با این بسترها همخوانی داشته باشد تا در قالب یک مرکز تماس Multi-Tenant، خدمات لازم را به مشتریان و تماس گیرندگان ارائه دهد. مرکز تماس چند مستاجری دقیقا برای برج و پاساژها و مراکز اداری یا تجاری چند طبقه طراحی شده است.

منبع : مرکز تماس چند سازمانی



:: برچسب‌ها: پیاده سازی مرکز تماس چند سازمانی , راه اندازی مرکز تماس چند سازمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 127
|
تعداد امتیازدهندگان : 38
|
مجموع امتیاز : 38
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ihc

مراکز تماس و سیستم های تلفنی و ارتباطی هم در سالهای اخیر پیشرفت های زیادی داشته و با فناوری های نوین روز دنیا همسو شده اند. مرکز تماس ویپ یکی از تکنولوژی های جدید این حوزه است که به تلفن تحت وب یا IP مشهور است. پتانسیل بالای این سرویس و امکانات کاربردی آن موجب شده که کاربران زیادی تمایل به استفاده از آن در مجموعه اداری یا خدماتی خود داشته باشند. سیستم های تلفنی Voice Over Internet Protocol یا به اختصار VOIP امکاناتی همچون سیستم ضبط مکالمات، تلفن گویا همراه با صف انتظار، اتصال به داخلی های سایر شعب، ارتباط داخلی ها با یکدیگر و … را ارائه می دهند.

مرکز سخت افزار ایران از جمله مراکزی است که در زمینه ارائه سرویس های مرتبط با نصب و راه اندازی ویپ فعالیت می کند. کارشناسان شبکه در این مرکز ضمن ارائه مشاوره های تخصصی به مشتریان، بهترین راهکار استفاده از ویپ را بر اساس ظرفیت ها و تجهیزات موجود انتخاب و اجرا می کنند. در ادامه نکات بیشتری را در خصوص مرکز تماس voip و چگونگی راه اندازی این تکنولوژی کاربردی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پیاده سازی voip سیسکو

مرکز تماسSmall Business

یکی از انواع مرکز تماس ویپ ، Small Business  است که برای استفاده در شرایط خاصی مناسب است. اگر تعداد پرسنل داخلی که در شرکت شما از تلفن سازمانی استفاده می کنند بیش از 20 نفر نیست، این کلاس برای شما کاربردی خواهد بود. همچنین مرکز تماس Small Business به شما امکان استفاده از تمامی امکانات voip نظیر صف پاسخگویی، پاسخگوی درختی و هوشمند، ضبط مکالمات، ماژول نظر سنجی، پنل فارسی و تحت وب، قابلیت ارتباط با خطوط pri و سیپ ترانک و سیپ فون مخابرات و را نیز می دهد. پس از راه اندازی این نوع مرکز تماس توسط کادر فنی مرکز طراحی شبکه، می توانید با کمترین هزینه مراکز تماس سانترال قدیمی خود نظیر پاناسونیک را به مرکز تماس نوین VoIP تبدیل کرده و از قابلیت های متعدد آن بهره مند شوید.

مرکز تماس Medium Business

یکی دیگر از کلاس های مرکز تماس ویپ که برای همه سازمان های چند شعبه ای قابل استفاده است، مرکز تماس Medium Business می باشد. شما با استفاده از این کلاس مرکز تماس voip به امکاناتی مثل ارتباطات ویپ درون سازمانی، برقراری تماس تصویری بین شعب و برگذاری جلسات Online، برگذاری کلاس های online و کنفرانس های تصویری بین سازمانی و … دست پیدا خواهید کرد. از همه مهم تر این که Medium Business با ساختار تلفنی مخابرات نظیر خطوط سیپ ترانک و … نیز سازگاری کامل دارد.

مرکز تماس Enterprise Business

کارشناسان شبکه مرکز سخت افزار ایران برای سازمان ها و نهاد هایی با بیش از 500 نفر پرسنل، مرکز تماس Enterprise Business را طراحی و اجرا می کنند. این کلاس مرکز تماس ویپ تمامی امکانات موجود در سیستم نظیر سرویس های Active/Passive ، سرویس Cluster ، Online communication ،  Erp Integration ، را در سطح استانی و کشوری شامل می شود. از جمله مزایای این کلاس این است که مرکز تماس سیسکو و سرویس های مایکروسافت می توانند در کنار هم به پیاده سازی یک طرح در آن کمک کنند.

مزایای پیاده سازی voip مایکروسافت

ویپ مایکروسافت یا به عبارتی راه اندازی voip مایکروسافت مزایای بی شماری دارد. اول این که با این روش، قابلیت های متعددی را با هم در اختیار خواهید داشت. در واقع این سرویس، VoIP را در مقیاس های کوچک و بزرگ در بستر Microsoft Lync Server  پوشش می دهد و تمامی قابلیت ها را با Collaboration اختصاصی پیاده سازی می کند.

پیام رسانی آنی، راه اندازی Chat Room، Share کردن دسکتاپ با یک نرم افزار خاص، Video Conferancing، Peresentation، تماس صوتی و تصویری داخلی و بیرونی در شبکه، تعامل بسیار قدرتمند با اکسچنج سرور، مانیتور کردن تمامی رفتار ها، گزارش گیری، انتقال داده و فایل، VoIP و PSTN های مخابراتی، راه اندازی چت روم ها و بحث های مبتنی بر موضوع، برقراری تماس های صوتی و تصویری درون شبکه ای و برون شبکه ای، اشتراک گذاری فایل آسان برای کاربران و مواردی از این دست، تنها بخشی از مزایای پیاده سازی ویپ مایکروسافت به شمار می روند.
در شرایطی که روز به روز شاهد پیشرفت های بیشتری در حوزه ارتباطات هستیم، استفاده از یک سیستم ارتباطی نوین و پیشرفته لازمه موفقیت شما در عرصه رقابت با سایر شرکت ها و سازمان ها خواهد بود. کارشناسان مجرب شبکه در مرکز سخت افزار ایران آمادگی این را دارند که اطلاعات کاملی از صفر تا صد نصب، اجرا و راه اندازی ویپ مایکروسافت به شما ارائه دهند.

پیاده سازی ویپ سیسکو چه مزایایی دارد؟

اساسا تلفن تحت شبکه یا همان voip کاربردها و مزایای زیادی برای کاربران (چه تماس گیرندگان و چه دریافت کنندگان تماس) دارد. اما راه اندازی ویپ سیسکو مزایای افزون تری هم دارد که تمایل مدیران را برای استفاده از آن افزایش داده است. به عنوان مثال با استفاده از این سیستم، نیازی به پرداخت هزینه راه دور و یا شهری جهت برقراری تماس تلفنی بین مراکز مختلف نخواهید داشت.

همچنین سطح امنیت تلفنی در این سرویس به شدت افزایش یافته و دلیل آن نیز استفاده از یک بستر مخصوص برای برقراری تماس ها می باشد. ویپ سیسکو به شما امکان تعریف و یا انتقال شماره تلفن به صورت دلخواه را می دهد و به این ترتیب دست شما را باز خواهد گذاشت. یکپارچگی بستر تلفنی با بستر داده، امکان دسترسی به شبکه VoIP سیسکو سازمان از هر نقطه در کشور و خارج از کشور، کیفیت بسیار بالای تماس های شبکه، امکان برقراری ارتباط های تصویری و در نهایت قابلیت توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا نیز از جمله مزایایی هستند که با پیاده سازی ویپ سیسکو از آنها بهره مند خواهید شد.



:: برچسب‌ها: راه اندازی ویپ سیسکو , راه اندازی ویپ مایکروسافت , پیاده سازی Voip ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 114
|
تعداد امتیازدهندگان : 37
|
مجموع امتیاز : 37
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ihc

اگر به دنبال راه اندازی خط 5 رقمی سیپ ترانک و آشنایی با جزئیات این فرایند هستید، حتما ادامه مطلب را دنبال کنید. خط تلفن پنج رقمی SIP Trunk   یک تکنولوژی گسترده و کاربردی جهانی است که مخابرات به تازگی عرضه آن به متقاضیان را آغاز کرده است. این سرویس مزایای بسیاری برای شرکت ها و مراکز اداری داشته و ضمن کاهش هزینه ها، فرایند برقراری تماس را بسیار راحت تر خواهد کرد. به عنوان مثال شما با استفاده از خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک می توانید بین ۳۰ تا ۹۰ تماس همزمان با کیفیت داشته باشید.

این سرویس کاملا با نرم افزار تلفن گویای مرکز تلفن ویپ سازگار است و دردسر و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. برای خرید سیپ ترانک در هریک از انواع چهار یا پنج رقمی باید ضمن فراهم کردن مدارک لازم، از طریق شرکت مخابرات اقدام کنید. راه اندازی خط 5 رقمی سیپ ترانک نیز کار چندان سختی نیست و طی حداکثر دو روز انجام می شود. برای این منظور می توانید از کارشناسان مرکز راه اندازی شبکه در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید. برای آشنایی بیشتر با جزئیات خط 5 رقمی سیپ ترانک و نصب و راه اندازی آن از شما دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه کنید.

فرایند راه اندازی خط 5 رقمی سیپ ترانک

اولین گام برای بهره مندی از مزایای خط سیپ ترانک این است که درخواست دریافت این سرویس را در مخابرات منطقه خود به ثبت برسانید. مدت زمان مشخصی حدود دو ماه طول می کشد تا خط به شما واگذار شود. پس از واگذاری خط 5 رقمی سیپ ترانک ، تیم کارشناسی مرکز سخت افزار ایران به آدرس شما مراجعه می کنند.

اگر تلفن گویا داشته باشید، فرایند نصب در کمتر از دو روز به پایان رسیده و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. در غیر این صورت خط دریافتی شما در پروسه اداری به مرحله بایگانی رسیده و دردسرهای زیادی پیش رو خواهید داشت. فرایند نصب و راه اندازی خط 5 رقمی سیپ ترانک به شکل سخت افزاری و نرم افزاری انجام شده و هر مرحله نیاز به تجهیزات خاصی دارد که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

راه اندازی خط 5 رقمی Tell 30

تجهیزات سخت افزاری نصب خط 5 رقمی سیپ ترانک

برای نصب و راه اندازی خط 5 رقمی سیپ ترانک نیاز به تجهیزات ویژه سخت افزاری می باشد. پیش از هر چیز شما به یک مودم .biz (دات بیز) نیاز دارید. این مودم خط دریافتی تلفن را به شبکه متصل کرده و اهمیت بسیاری در فرایند نصب و استفاده از خطوط سیپ ترانک دارد. توجه داشته باشید که مودم دات بیز شما باید از حالت های Bridge پشتیبانی کند و در مود Mode حالت ESM قرار داده شود.

مودم های پیشنهادی مخابرات برای این منظور شامل Cisco سیسکو، Huawei هوآوی، iTas آی تاس و sntu می گردند. پس از تهیه مودم، کافی است باقی مراحل را به کارشناسان زبده مرکز سخت افزار ایران محول کنید. همکاران ما با تجربه ای که در زمینه راه اندازی ویپ دارند، به شما کمک می کنند که فرایند نصب و راه اندازی خط 5 رقمی سیپ ترانک را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

هزینه راه اندازی خط 5 رقمی Tell 30

معمولا اولین سوال کاربران در خصوص خطوط تلفن تلسی پیرامون هزینه های راه اندازی این خطوط است. در واقع مخارج راه اندازی و استفاده از این خطوط به دو بخش تقسیم می شوند. علاوه بر هزینه راه اندازی خط 5 رقمی Tell 30 شما باید هزینه نگهداری هم پرداخت کنید. یعنی در هنگام دریافت خط شما هزینه ای مشخص را به مخابرات یا شرکت انتخابی خود پرداخت می کنید. سپس هزینه ای را بابت نصب و راه اندازی خط پنج رقمی توسط تیم وب مرکز سخت افزار ایران پرداخت می کنید. اما این پایان ماجرا نیست و شما باید ماهیانه مبلغی را بابت نگهداری سرویس تل سی پرداخت کنید.

استفاده از خط 5 رقمی Tell 30 چه مزایایی برای شما دارد؟


همانطور که پیش تر هم اشاره شد، راه اندازی خط 5 رقمی Tell 30 مزایای بی شماری برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت. باید بدانید که سرویس تل سی یا TEL30 از نظر امکانات و تجهیزات و نحوه دریافت هیچ تفاوتی با سرویس سیپ ترانک ندارد. تنها تفاوت موجود این است که تل سی به مشترکین حقیقی ارائه می شود و سرویس سیپ ترانک ویژه کاربران و مشترکین حقوقی می باشد.

امکان واگذاری به هر دو دسته افراد حقیقی و حقوقی، جایگزین مناسب برای سرویس پی در پی، امکان برقراری تعداد زیادی تماس (حداقل 30 تماس) بدون بوق اشکال، عدم وجود محدودیت جغرافیایی و مواردی از این دست، قابلیت هایی هستند که پس از راه اندازی TEL30 به دست خواهید آورد. گفتنی است مرکز سخت افزار ایران به عنوان یکی از معدود مراکز معتبری شناخته می شود که سرویس های نصب و راه اندازی خطوط پنج رقمی را به متاقضیان این حوزه ارائه می دهد.



:: برچسب‌ها: راه اندازی خط 5 رقمی Tell 30 ، نصب خط 5 رقمی سیپ ترانک ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ihc

پیاده سازی فکس سرور یکی از سرویس های فوق تخصصی است که مهندسین شبکه مرکز سخت افزار ایران به متقاضیان ارائه می دهند. اساسا فکس سرور سامانه ای است که در بستر شبکه و نیز اینترنت ارائه می شود. یکپارچه سازی این سامانه با اتوماسیون های اداری به صاحبان مشاغل این امکان را می دهد که نمابرهای مورد نظرشان را از طریق web ارسال و دریافت کنند. این به معنای ارتقا سطح کیفی ارتباطات شرکت ها بوده و کاربران و کارکنان مجموعه های خدماتی را با سطح نوینی از پروتکل های ارتباطی آشنا می سازد.

اما آنچه در این زمینه اهمیت بسیاری دارد، نحوه راه اندازی و پیاده سازی این سامانه است. اگر می خواهید فکس های مجموعه شما با کیفیت و امنیت بالاتری ارسال و دریافت شوند و کارتابل های مشخصی در اختیار داشته باشید، باید سامانه فکس سرور را به صورت جامع، کامل و بی نقص راه اندازی کنید. مرکز سخت افزار ایران ضمن بهره مندی از دانش روز دنیا و استفاده از تجهیزات پیشرفته، شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان از حداکثر امکانات و قابلیت های این سامانه کاربردی بهره مند شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فرایند پیاده سازی فکس سرور و جزئیات آن از شما دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه کنید.

را اندازی فکس سرور

راه اندازی فکس سرور سیسکو

اگر شرکت یا مجموعه کاری شما از زیرساخت های سیسکو بهره مند است، پیاده سازی فکس سرور سیسکو برای شما کاربردی خواهد بود. کارشناسان ارشد شبکه در مرکز سخت افزار ایران، پس از بررسی دقیق امکانات موجود، سیستم فکس سرور سیسکو را در مجموعه مورد نظر شما راه اندازی می کنند. روند انجام این کار بدین ترتیب است که ساختار مرکز تماس تغییری نمی کند.

یعنی تنها با ایجاد درگاه ارتباطی استاندارد بین 2 سامانه، فکس سرور سیسکو قابل راه اندازی خواهد بود. اگر برای برقراری ارتباط بین شعبه‌ های سازمان خود از روتر سیسکو استفاده می کنید و در عین حال نیاز به راه اندازی فکس سرور دارید، بدون شک راه اندازی فکس سرور بهترین نتیجه را برای شما به دنبال خواهد داشت.

پیاده سازی فکس سرور مایکروسافت

چنانچه زیرساخت های موجود در شرکت و کسب و کار شما مبتنی بر مایکروسافت باشد، باید از خدمات پیاده سازی فکس سرور مایکروسافت در مرکز سخت افزار ایران استفاده کنید. فکس سرور مایکروسافت بر اساس زیرساخت و نرم افزارهای این شرکت کار می کند و تمامی امکانات سامانه جامع Fax Server را در اختیار شما قرار خواهد داد.

تمامی مراحل اجرا و پیاده سازی سامانه فکس سرور مایکروسافت در مرکز سخت افزار ایران و توسط تیمی متشکل از مهندسین زبده شبکه انجام می شود. شما عزیزان می توانید مشاوره های تخصصی در این زمینه را از همکاران ما دریافت نمایید.

فکس سرور سازمانی

فکس سرور سازمانی یکی از بخش های سامانه فکس سرور است که برای ارسال، دریافت و مدیریت فکس های سازمان و همچنین ایجاد روندهای هوشمند و اتصال به پایگاه داده مورد استفاده قرار می گیرد. سادگی، سرعت و کمترین خطای ممکن در عملیات از جمله مزایایی است که با استفاده از فکس سرور سازمانی به دست خواهید آورد. در واقع فکس سرور سازمانی امکانی را فراهم می کند که عملیات دریافت و ارسال فکس با کمترین هزینه و بدون نیاز به تجهیزات سخت افزاری همچون دستگاه فکس و … انجام گردد.

این سامانه مزایای بسیاری برای کاربران به همراه دارد. سهولت و سرعت در ارسال و دریافت فکس توسط پرسنل، حذف خطای کاربر انسانی در ارسال و دریافت فکس، حذف تمامی دستگاه های فکس سازمان و هزینه های مرتبط، مدیریت و نظارت جامع بر تمامی فکس های ارسالی و دریافتی، پشتیبانی از کلیه فرمت های پرکاربرد( PDF-DOC-GIF-JPG-HTML-xlsx)  ویرایشگر قوی جهت تایپ و تولید فکس، پرینتر مجازی جهت سهولت ارسال فکس از کلیه محیط ها، سیستم Import وExport کاملاً داینامیک، محیط کاربری ساده و قدرتمند به همراه امکانات CRM و مدیریت ترافیک خطوط و فکس ها طبق اولویت بندی از جمله مزایایی هستند که فکس سرور سازمانی به شما ارائه می دهد. برای دریافت این سامانه و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن می توانید با کارشناسان شبکه مرکز سخت افزار ایران در تماس باشید.

منبع : پیاده سازی فکس سرور



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 | نظرات ()